הגשר עתיד לקשר בין תחנת רכבת צפון (האוניברסיטה) לפארק הטכנולוגי שממוקם כעת בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון, ונועד לשרת אלפי עובדים בפארק הטכנולוגי הגדול שמוקם בצפון-מזרח בירת הנגב.
הגשר החדש, שייתלה מעל מסילת הרכבת והרציפים, יורכב מפלדה לכל אורכו, 180 מ', בשני מפתחים של 110 מ' ו-70 מ', ויכלול גם חדרי מדרגות ופירי מעליות.
הגשר יהיה מקורה להצללה ולהגנה מפני גשם, אך דפנותיו יהיו אטומות באופן חלקי באמצעות לוחות פח מחורר, כדי לאפשר זרימת אוויר וקשר עין עם הסביבה, בין השאר במבט על אנדרטת חטיבת הנגב. יש לציין שגשם אינו יורד כמעט בבאר שבע, ושהגשר מתוכנן להגן על ההולכים מפני שמש, אבק וסופות חול, שמאפיינים את העיר המדברית רוב ימות השנה.
המבנה המרחבי הנוצר נשען על שלושה סמכים, שניים בקצות הגשר, בנקודת הגישה הראשיות, והשלישית ברציף הרכבות המתוכנן.
הסכימה ההנדסית והעיצובית של הגשר מושתתת על ארבע קשתות פלדה המתעקלות ומתפתלות, ויוצרות בתווך בינן שתי "עיניים" מרחביות. ערך הקשתות יוצר אזור מוגן לתנועת הולכי רגל, מהלך חווייתי וייחודי, בו כל צעד חושף מבט מפתיע של צורות, חומרים ומבטים.
קישורים למידע נוסף:
https://www.youtube.com/watch?v=bERsDmQ_VbM
https://www.archeb.com/2011/12/blog-post.html
https://www.xnet.co.il/architecture/articles/0,14710,L-3091380,00.html
המזמין: עיריית באר-שבע
מתכננים: בר אוריין אדריכלים, רוקח-אשכנזי מהנדסים
פיקוח: רמון מהנדסים
תחילת עבודה: מאי 2013
משך ביצוע בפועל: 30 חודשים
אומדן היקף כספי: כ-30 מיליון ש"ח
שלב ביצוע: הושלם ונמסר בסוף דצמבר 2015
מיקום: באר-שבע, בין תחנת רכבת האוניברסיטה לפארק הטכנולוגי