שידרוג והארכת מוסך הקרונועים בחוף שמן, חיפה העבודות כללו:
ביצוע מבנה חדש לשם הארכת מוסך הקרונועים הקיים, אורך המבנה 120 מ',
בהמשכו של מוסך הקרונועים הקיים. כמו כן במסגרת פרויקט זה שודרגו אלמנטים
ומערכות שונות במוסך הקיים…
המזמין: רכבת ישראל בע"מ
פיקוח: דנה הנדסה
תחילת עבודה: ספטמבר 2004
תאריך מסירה: מאי 2006
היקף ביצוע: כ 15.5 מיליון ש"ח
מיקום: מיתחם הרכבת חוף שמן
אופן הביצוע
העבודה בוצעה בשלבים רבים, בחלוקה אנכית ואופקית עקב הקירבה למסילות שהיו קיימות בתוואי, מאחר ועל המיתחם היה להישאר פעיל בכל רגע נתון. בתחילה בוצעו עבודות העפר והבטונים של תעלת עבודה באזור המרוחק מהמוסך הקיים, לאחר מכן בוצעו כנ"ל באזור התעלה השניה, ולבסוף בוצעו העבודות הנ"ל באזור שהשיק למוסך הקיים. לאחר סיום עבודות העפר והבטונים (כולל עמודים יצוקים במקום) החלה הרכבת קונסטרוקצית הפלדה שמהווה את שלד מעטפת המבנה, הורכבו לוח"דים המהווים את תחתית קירות החוץ ולבסוף הורכבו חיפויי הגג וחלקם העליון של הקירות. בשלב הבא הותקנו מערכות המבנה: איוורור וסינון, תברואה, אוויר דחוס ושמנים, חשמל, פיתוח השטח.
מידע נוסף
באחד מימי מסירת הפרויקט, בתחילתה של מלחמת לבנון השניה, הותקף ונפגע קשות מוסך הקרונועים הקיים (הצמוד) ע"י טילי חיזבאללה. התקפה זו גרמה לאובדן חייהם של שמונה אנשי הרכבת שעבדו במוסך ולנזק רב לרכוש. לזכרם נקראה תחנת הרכבת "חיפה מרכז" בשמה החדש "חיפה מרכז – השמונה". סיפור מוסך הדיזלים בחיפה